پاورپوینت مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پاورپوینت با موضوع مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره،
در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
نکته 1 - مشاوره مساوی با نصیحت كردن نیست – مضراتی كه نصیحت كردن در پی خواهد داشت – اول این كه انسان تا حد زیادی نسبت به نصیحت كردن مقاوم است و برخی از مشاوران چنان از مقاومت مراجعان در قبال نصیحت كردن متأثر می‌شوند كه در جلسات مشاوره پیشرفته روش‌های متناقضی را به كار می‌برند برخی مشاوران مستقیماً نصیحت می‌كنند اما این امر ممكن است حتی در مواردی كه مراجع به نصیحت عمل می‌كند و به ضد خود بدل می‌شود اگر نصیحت نتایج مثبت به همراه داشته باشد متأسفانه باز ممكن است در درازمدت نتایج منفی داشته باشد و مراجع متكی به مشاور شود.
نکته 2 - هدف مشاور این است كه مراجع متكی به نفس( Self –reliant ) شود و به صلاح مشاور و مراجع است كه تغییرات طولانی مدت در او به وجود آورد نه این كه به حل مشكلات كوتاه مدت بپردازد.

نكته 3-  هدف مطلوب دیگر مشاور این است كه تغییرات را با سرعت هر چه بیشتر در مواجع ایجاد كند و یك مشاوره زمانی تأثیر گذارتر است كه تغییر با سرعت بیشتری روی دهد.
نکته 4 - اغلب میان انتظارات مراجع و اهداف مشاوره ناهماهنگی ممكن است وجود داشته باشد و راه‌های برای برخورد با این ناهماهنگی وجود دارد: یك راه این است كه آن را نادیده بگیریم و اجازه دهیم فرایند مشاوره ادامه یابد و راه دیگر این است كه این ناهماهنگی را به طور واضح برای مراجع شرح و یك پیمان مشاوره‌ای تشكیل دهیم كه به صورت متقابل مورد توافق طرفین باشد.
نکته 5 - روش غیر مستقیم و بی‌رهنمود روشی مفید برای مبتدیان است تا با آن كار كنند زیرا این روش پایه خوبی را به وجود می‌آورد كه می‌توان براساس آن سایر مهارت‌های پیشرفته را بنا كرد روش نسبتاً بی‌خطری است زیرا یك مشاور بی‌تجربه در مقایسه با سایر روش‌های در استفاده از این روش آسیب كمتری به مراجع می‌رساند.
نكته 6- كلید كمك به مراجع برای رفع مشكلات و سرگردانی در ارتباط میان مشاور ومراجع نهفته است.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 5889 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:3,284 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش.